Δεν ξέρω ποιο βιβλίο μπορεί να χωρέσει τη ζωή μιας από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από τον πλανήτη
με τρόπο αφοπλιστικό και βίαιο στην αρχή και σταδιακά με επίγνωση, αυταπάρνηση και αφοσίωση σε έναν σκοπό.
Χρειάζονται τόμοι για να περιγραφούν οι διακυμάνσεις της ζωής της Ζυγού με ωροσκόπο Τοξότη και Σελήνη στους Διδύμους, μια αστρολογική ταυτότητα που διακρίνεται για την εξωστρέφεια της και όσο την ερμηνεύεις συνθετικά, ξεδιπλώνονται όλες οι πλευρές μιας απίστευτα πολυμορφικής ιδιοσυγκρασίας.
Αναρίθμητοι εραστές και των δύο φύλων, 4 γάμοι, 4 απόπειρες αυτοκτονίας, έξαλλη κοινωνική ζωή, ένα παιδί που μεγάλωσε ο πατέρας του, απότομη συνειδητοποίηση, εγκατάλειψη της δόξας της, ακτιβισμός, πολιτικός φανατισμός, αφιέρωση σε ένα ιδανικό.
«The Life, The Legend, The Movies» (Η ζωή, ο μύθος, οι ταινίες) της Ζινέτ Βινσεντό, είναι το όνομα του βιβλίου που απονέμει φόρο τιμής στη θρυλική Γαλλίδα.
Το βιβλίο περιέχει άφθονο φωτογραφικό υλικό από τη ζωή και την καριέρα της, ακόμα και την αυθεντική αφίσα της ταινίας «Και ο Θεός έπλασε τη Γυναίκα».
Τα δικά της βιβλία είναι τα εξής 5 με τα 2 τελευταία αφιερωμένα στα ζώα.
- Noonoah: Le petit phoque blanc (Grasset, 1978)
- Initales B.B. (autobiography, Grasset & Fasquelle, 1996)
- Le Carré de Pluton (Grasset & Fasquelle, 1999)
- Un Cri Dans Le Silence (Editions Du Rocher, 2003)
- Pourquoi? (Editions Du Rocher, 2006)
Το πιο πρόσφατο βιβλίο κυκλοφόρησε πέρσι τον Ιανουάριο με τίτλο «Larmes de combat», το ίνδαλμα του γαλλικού κινηματογράφου, η 84χρονη σήμερα Μπριζίτ Μπαρντό, αφηγείται τον αγώνα της υπέρ της προστασίας των ζώων, που την «έσωσαν» από το πέρασμα από τα φώτα της δημοσιότητας και συνηγορεί υπέρ ενός κοινού μέλλοντος για όλους τους ζώντες οργανισμούς.
«Αυτή η διαθήκη θα κομίζει για πάντα τις πεποιθήσεις μου, τη μελαγχολία μου, τις προσδοκίες μου».«Δεν θα ξαναγράψω πλέον άλλα βιβλία», είχε δηλώσει νωρίτερα στο AFP, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Στο βιβλίο των 250 σελίδων, η Μπαρντό μιλά για την παιδική της ηλικία, τα χρόνια στα κινηματογραφικά πλατό, τη διασημότητα, τους έρωτές της, την ξαφνική ρήξη της με τον κινηματογράφο το 1973, τον καρκίνο του μαστού.
Αλλά κυρίως, ο «ζωντανός μύθος», όπως αυτοαποκαλείται, επανέρχεται στη «σημασία» της μάχης που δίνει για τους φίλους της τα ζώα και το «ζώο που είμαι εγώ. Δεν ανήκω στο ανθρώπινο γένος. Δεν θέλω να ανήκω εκεί, νιώθω διαφορετική, σχεδόν αφύσικη», δηλώνει.
Η σταρ που καταγοήτευε στη μεγάλη οθόνη το 1956 σε ηλικία 22 ετών με την ταινία «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα», δηλώνει ότι ήταν πάντα ευαισθητοποιημένη στο θέμα των ζώων. «Ως παιδί ήξερα, αισθανόμουν ότι είμαι ζώο».
Ο πρώτος της σύζυγος, ο Ροζέ Βαντίμ, τής άνοιξε τα μάτια για τις συνθήκες θανάτου των ζώων μέσα στα σφαγεία.
Η ριζική αλλαγή ζωής το 1973 τής επέτρεψε να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην «πρωτοπόρα μάχη» της και συχνά παρανοημένη.
«Το πρώτο μέρος της ζωής μου υπήρξε σαν την πρόχειρη εκδοχή της ύπαρξης μου», όταν το δεύτερο μέρος «έφερε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που έθετα στον εαυτό μου μέχρι τότε».
Γράφοντας τις αναμνήσεις της, η Μπαρντό αφηγείται τη μάχη της για τα μωρά φώκιες, τη δημιουργία του ιδρύματός της και στη συνέχεια αναφέρεται στο κυνήγι, στα ζωολογικά πάρκα, στη βιομηχανική εκτροφή, στη γούνα, στην κατανάλωση κρέατος αλόγου, την ανάκληση του οποίου ελπίζει να δει, πριν από τον θάνατό της.
Κατηγορεί επίσης τον πρώην πρόεδρο της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί και τον υπουργό Οικολογικής Μετάβασης Νικολά Ιλό, δύο «μεγάλες (πολιτικές) απογοητεύσεις» για την προστασία των αλόγων και τη σφαγή των λύκων.
Η ακτιβίστρια και χορτοφάγος επαναλαμβάνει ότι το ζώο την έσωσε από μια ασφυκτική διασημότητα και ότι τα ζώα που ζουν μέσα στο σπίτι της στο Σεν Τροπέ, στη νοτιοανατολική Γαλλία, όπου ζει απομονωμένη εδώ και πολλά χρόνια κι όπου θέλει να ταφεί, είναι η «στενή της οικογένεια».
Εντούτοις, η Μπεμπέ δεν ξεχνά τους παλιούς της έρωτες της, κυρίως τον Σερζ Γκενσμπούρ, ή φιλίες της όπως με την Μαργκερίτ Γιουρσενάρ.
Η Μπαρντό επανέρχεται ακόμη στην αντιπαράθεση που δημιούργησε όταν αρνήθηκε τη σχέση με τον γιο της Νικολά και με τις δηλώσεις της για τη μετανάστευση. Όσον αφορά τον γιο της, η Μπαρντό είπε ότι «η σχέση έχει εξομαλυνθεί».
Αναφορικά με τις πέντε καταδίκες της για υποκίνηση στο φυλετικό μίσος, η Μπαρντό δηλώνει ότι «ουδέποτε ζήτησε από κανέναν να είναι ρατσιστής και δεν νομίζω ότι τρέφω το φυλετικό μίσος». Δηλώνει ότι είναι κατά της σφαγής του ζώου χωρίς αναισθησία, μια πρακτική που ακολουθείται σε τελετουργικά από τους εβραίους και τους μουσουλμάνους. Τίποτα παραπάνω.
Οι καταδίκες αυτές είχαν στόχο δηλώσεις της σε βάρος του μουσουλμανικού πληθυσμού, ο οποίος σύμφωνα με την αυτήν, «μάς καταστρέφει, καταστρέφει τη χώρα μας επιβάλλοντας τις ενέργειές του», ή ακόμη σε βάρος των «παράτυπων μεταναστών που βεβηλώνουν και επιτίθενται στις εκκλησίες μας για να τις μετατρέψουν σε ανθρώπινα χοιροστάσια».
Η Μπαρντό ομολογεί τον φόβο της για τον θάνατο και ότι βρίσκει καταφύγιο στην «προσωπική της σχέση με την Παρθένο Μαρία». Ελπίζει οι άνθρωποι να τη θυμούνται ως μια γυναίκα που ανέτρεψε το ταμπού της "ζωώδους ανθρωπότητας". «Το πέρασμά μου από τη γη δεν θα είναι συνεπώς μάταιο. Και η ψυχή μου επιτέλους θα αναπαυθεί εν ειρήνη».
Η σύνοδος ιδιομοιρίας του Ερμή με τον Δία στον 10ο οίκο της καριέρας και της εικόνας της προς τα έξω, υπήρξε καθοριστική για την «μπαρντολατρεία» που εξαπλώθηκε σε κάθε φύλο και ηλικία, εφόσον ο Ερμής κυβερνά τον 7ο οίκο της και ο Δίας τον ωροσκόπο.
Μαζί με τη Σελήνη στους Διδύμους στην ακμή του 7ου οίκου (γάμος και κοινωνική προβολή) προχώρησε σε 4 γάμους και σε μια έξαλλη ζωή, την οποία ενίσχυσε η αντίθεση του Ουρανού με τη σύνοδο Ερμή – Δία.
Τίποτα δεν φαίνονταν να σταματά το αγρίμι που έκρυβε μέσα της.
Τίποτα εκτός από την κατάθλιψη, που τη φλέρταρε και αυτή σαν αντισταθμιστικός παράγοντας στην ασύδοτη ζωή της.
Η αντίθεση του αχόρταγου Άρη στον Λέοντα με τον συστολικό Κρόνο στον Υδροχόο στον άξονα 2ου – 8ου στάθηκε καθοριστική για την άρνηση που την κατέβαλε συχνά, ακόμα και για τη ζωή της.
Η παρουσία του Πλούτωνα στον 8ο οίκο αλλά και το ακριβέστατο τετράγωνο της Σελήνης με τον Ποσειδώνα την έκαναν να απελπίζεται συχνά, νιώθοντας το βαθύτερο νόημα και την ανημποριά της να το ακολουθήσει.
Δεν ήταν όμως καθόλου ανήμπορη, αποφασίζοντας στα 39 της χρόνια να εγκαταλείψει τη δόξα της και να αρχίσει να αφοσιώνεται στα ζώα, αλλάζοντας σταδιακά τη ζωή της.
Στα 49 της χρόνια διαγνώσθηκε με καρκίνο στο στήθος αλλά αρνήθηκε κάθε θεραπεία λέγοντας πως αυτή είναι η μοίρα της. Μετά από απεγνωσμένες προσπάθειες φίλης της, υποχώρησε και έσωσε τη ζωή της.
Παρέα με την κατάθλιψη, βρήκε διέξοδο δίνοντας όλη την αγάπη και την ευαισθησία που έκρυβε μέσα της στα ζώα, δημιουργώντας το 1986 το ίδρυμα με το όνομά της για την προστασία τους.
Έχει δώσει περισσότερη από τη μισή περιουσία της για το ίδρυμα και τις ανάγκες των ζώων αλλά εξακολουθεί να ζει άνετα.
Η Αφροδίτη στην Παρθένο κυβερνήτης του 5ου και 6ου οίκου μαζί με το τετράγωνο της Σελήνης –Ποσειδώνα την έκαναν να εξιδανικεύσει τα ζώα και να τους αφιερωθεί, γεγονός που δεν συνέβη με κανέναν άνθρωπο στη ζωή της.
Όσο για τις πολιτικές της απόψεις που ακόμα εκφράζονται ευθαρσώς μέσα από το εξάγωνο της πανίσχυρης Αφροδίτης της με τον πανίσχυρο Πλούτωνα, έκαναν ακόμα και τον πρόεδρο De Gaulle να δηλώνει πως φέρνει στη χώρα τόσο συνάλλαγμα, όσο και η αυτοκινητοβιομηχανία Renault!
Η Bardot ζει σήμερα απομονωμένη παρόλο που δεν έχει χωρίσει από τον τέταρτο σύζυγό της Μπερνάρ Ντ'Ορμάλ που παντρεύτηκε πριν από 22 χρόνια, πρώην σύμβουλο του ακροδεξιού Εθνικού Μετώπου.
Ουσιαστικά πάντα ήταν μόνη με το τρίγωνο του Ήλιου με τη Σελήνη της να φωτίζει καθοριστικά τη ζωή της.
Αποστρέφεται τις πλαστικές επεμβάσεις, δεν χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες καλλυντικές κρέμες, ενώ υποφέρει από χρόνια αρθρίτιδα κυκλοφορώντας με μπαστούνι, αρνείται να κάνει επέμβαση. «Δεν μπορώ να περπατήσω ή να κολυμπήσω, αλλά αισθάνομαι τυχερή όταν βλέπω πόσο υποφέρουν τα ζώα. Τότε συνειδητοποιώ ότι δεν μπορώ να παραπονιέμαι για τίποτα», έχει πει.
Ο Πλούτωνας στο ωροσκόπιό της κράτησε και κρατά περίοπτη θέση με το τετράγωνο με τον κυβερνήτη του ωροσκόπου της Δία, να την οδηγεί από την υπερβολή στη μεταμόρφωση.
Τα βιβλία αυτά θα καταγράψουν την ιστορία μια γυναίκας που έζησε με πάθος, αλλά ανέπτυξε την ικανότητα να βρει το δρόμο της, διατηρώντας τη συγκλονιστική ομορφιά της και κρατώντας από το παρελθόν της μόνο τα λουλούδια στα άσπρα της μαλλιά.
Kατερίνα Σαλωνίκη
Astrology.gr Πληροφορίες από ΑΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου