Συλλογή Αστρολογικών και Κοινωνικών θεμάτων

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Coco Chanel Αφιέρωμα και ωροσκόπιο της τεράστιας σχεδιάστριας μόδας




H προσωπικότητα της έγινε σημείο αναφοράς ενός ολόκληρου look.
Ο θρύλος όμως γύρω από το όνομά της, φαίνεται να μην σταματά στις δημιουργίες των αμφιέσεων, αλλά να προχωρά και σε εκείνες των μεταμφιέσεων.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η σχέση της με τον Γερμανό αξιωματικό υψηλόβαθμο στέλεχος του Γ΄ Ράιχ, Hans Gunther von Dincklage ή "Spatz", επιβεβαιώνει τις φήμες για τις αντισημιτικές της διαθέσεις και όχι μόνον. 
Η νέα βιογραφία που κυκλοφόρησε πρόσφατα στις ΗΠΑ, την καταδεικνύει ως κατάσκοπο των Ναζί!
Με τον τίτλο «Sleeping with enemy: Coco Chanel’s Secret War», ο Αμερικανός συγγραφέας της βιογραφίας και  δημοσιογράφος Hal Vaughn, υποστηρίζει ότι τα στοιχεία του βασίζονται σε πληθώρα γαλλικών, αγγλικών, γερμανικών και αμερικάνικων αρχείων. 

Στις σελίδες της περιγράφει αναλυτικά τον τρόπο με τον οποίο η Chanel έγινε πράκτορας των Ναζί, τις αποστολές της και πώς κατάφερε να ξεφύγει από τη σύλληψη μετά τον πόλεμο, αλλά και τις συχνές συναντήσεις της με τον Υπουργό προπαγάνδας των Ναζί, Joseph Goebbels.
Άλλο ένα βιβλίο για τη ζωή της με τίτλο «Coco Chanel: An Intimate Life», η συγγραφέας Lisa Chaney, υποστηρίζει τα λεγόμενα του Hal Vaughan θέτοντας σοβαρά ερωτηματικά.
Σύμφωνα πάντα με το βιβλίο, η  Chanel σε ηλικία 57 ετών, στρατολογήθηκε από την «Abwehr» -τις μυστικές υπηρεσίες του γερμανικού στρατιωτικού επιτελείου- για να γίνει ο πράκτορας «F-7124». Ήλπιζε μάλιστα, να επιτύχει σε αντάλλαγμα την απελευθέρωση του ανιψιού της Αντρέ, ο οποίος είναι κρατούμενος σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Μέσα από τις επαφές της όπως λέει το βιβλίο κατόρθωσε να εδραιώσει την αυτοκρατορία της. Κατά τη δική της εκδοχή, αυτή η σχέση της δημιούργησε τόσα προβλήματα, που την ανάγκασε να αυτοεξοριστεί για μια δεκαετία περίπου στη Σουηδία, αρνούμενη τη συνεργασία της με τους Ναζί.
Μήπως η μούσα του αρωματικού Νο 5, έγινε μούσα και άλλων όχι τόσο ευωδιαστών αριθμών; Ας δούμε όμως την πολυτάραχη ζωή της.



Το 12άχρονο φτωχό κορίτσι του ορφανοτροφείου ενός καθολικού μοναστηριού, έμαθε να ράβει, έγινε μπαλωματού για να ζήσει και στα 18 της τραγουδούσε σε καμπαρέ με την αδερφή της υιοθετώντας το όνομα «Coco» μέσα από το τραγούδι «Qui qu’ a vu Coco».

Η Gabrielle Bonheur Chanel με ένα τσιγάρο στο στόμα, αυθάδικο βλέμμα, ετοιμόλογη, μικροσκοπική και καυστική, γνωρίζει στο καμπαρέ τον πάμπλουτο Etienne Balsan και όταν απολύεται αρνούμενη να γίνει πόρνη, τον κυνηγά με αφοπλιστικό τρόπο ως τον πύργο που ζούσε.
Γίνεται ερωμένη του γνωρίζοντας την υψηλή κοινωνία την οποία γοητεύει με τον αυθορμητισμό και τη διαφορετικότητά της.

Εκεί γνωρίζει τον Άγγλο πλούσιο φίλο του, γιο τραπεζίτη και μεγαλοεπιχειρηματία Arthur Boy Capel με τον οποίο ερωτεύτηκαν πολύ.
Δέχτηκε το γεγονός πως θα παντρευόταν μια άλλη, απέρριψε την πρόταση γάμου του Etienne και έζησε τον έρωτά της μαζί του ως τον αιφνίδιο θάνατό του σε τροχαίο.
Είχε ήδη ανοίξει το πρώτο της κατάστημα με τη βοήθειά του φτιάχνοντας καπέλα και χωρίς να το βάλει κάτω από την αποτυχία αλλά και τη θλίψη της για το θάνατό του, άνοιξε άλλο κατάστημα στο Παρίσι, όπου φιλοξένησε και τα πρώτα της ρούχα.
Το μετά, ήταν η τεράστια απήχηση και η ολοκληρωτική της αποδοχή.
Η ιέρεια της μόδας που εμπνεύστηκε από το ράσο των μοναχών δημιουργώντας το απλό και απέριττο «μαύρο φόρεμα» χρησιμοποίησε το ζέρσεϊ και την αμφίεση των συντρόφων της για να δημιουργήσει τα αριστουργήματα της αισθητικής και της κομψότητας.

Η γυναίκα βάζει ταγιέρ και απελευθερώνει το σώμα της από τον κορσέ.
Πουκάμισα χωρία γιακά, καμπαρντίνες, παντελόνια καμπάνα, φορέματα λιτά, ήταν οι καινοτομίες που έφερε σε μια εποχή που οι γυναίκες ζύγιζαν 3 κιλά παραπάνω από το βάρος των υφασμάτων, που έσερναν πίσω από τα φανταχτερά φορέματα που φορούσαν.
Η φούστα μέχρι το γόνατο, η ζώνη αλυσίδα, τα σύνολα ιππασίας το κοντό αγορίστικο μαλλί και το θρυλικό άρωμα «Chanel No.5» σφράγισαν την ιδιοφυία αυτής της γυναίκας στη μόδα.

Η μεγαλύτερη ανατροπή όμως, ήταν το λανσάρισμα του μαυρισμένου δέρματος σε μια εποχή που το λευκό δέρμα δήλωνε την υψηλή κοινωνική θέση.
Μετά από εμμονή 2 αιώνων για το άσπιλο λευκό δέρμα δείγμα ευγενικής καταγωγής, η Chanel έκανε τις γυναίκες να ψήνονται μέχρι σήμερα στον ήλιο επειδή εκείνη μαύρισε τυχαία από τις βόλτες της με ένα γιότ στη Γαλλική Ριβιέρα!!
Έντυνε για χρόνια μεγάλες ηθοποιούς του Hollywood, έχοντας σχεδιάσει πολλά θεατρικά και κινηματογραφικά κοστούμια.
Δεν θέλησε να παντρευτεί ποτέ, τόνιζε και επιζητούσε την προσφώνηση «δεσποινίδα», δεν ήθελε να αποκτήσει παιδιά και δεν θέλησε να αποκτήσει ένα μόνιμο δικό της σπίτι.
Τα τελευταία 40 σχεδόν χρόνια της ζωής της ζούσε μόνιμα στο ξενοδοχείο «Ritz».


Συναναστρεφόταν γόνους αριστοκρατών, πολιτικούς, επιχειρηματίες και καλλιτέχνες.
Τρεις ακόμη γνωστές σχέσεις της μετά τον μεγαλύτερο έρωτά της Arthur Boy Capel ήταν με τον Ρώσο συνθέτη Igor Stravinsky μια σχέση μεγάλου πάθους, τον Δούκα του Westminster και τον Γάλλο ποιητή Pierre Reverdy.
Μάλιστα έχει μείνει αξέχαστη η απάντηση της στην πρόταση γάμου που της έκανε ο Δούκας: «Υπάρχουν πολλές Δούκισσες αλλά η Σανέλ είναι μια!»

Πέθανε μόνη αλλά όχι ξεχασμένη από κανέναν σχεδόν, μία Κυριακή του Ιανουαρίου του 1971 μετά από τον περίπατό της στη Λοζάνη, σε ηλικία 88 ετών.
«Δεν είμαι ηρωίδα, αλλά επέλεξα αυτό που ήθελα να είμαι και αυτό έγινα
Δεν πειράζει αν κάποιοι δεν με αγάπησαν ή δεν με θεώρησαν ευχάριστη.
Το πιο μεγάλο δώρο του Θεού προς εμένα ήταν ότι μου επέτρεψε να μην αγαπήσω ό,τι δεν με αγάπησε».

Γεννήθηκε στις 19/8/1883 στις 4.00 το απόγευμα στο Saumur της Γαλλίας.
Λέων με ωροσκόπο Τοξότη και Σελήνη στους Ιχθύες είναι τα δοσμένα αστρολογικά της στοιχεία τα οποία αιτιολογούν την πορεία και τη ζωή της.
Ένα περίεργο μίγμα φωτιάς και νερού στα συγκεκριμένα ζώδια, την έκαναν να ανήκει φαινομενικά σε όλους, αλλά ουσιαστικά να μην ανήκει σε κανέναν.

Τελειομανής, με κοφτερό μυαλό και γλώσσα, πρωτότυπη, αντιφατική και ευμετάβλητη, ήταν όσα της προσέδωσε ο Ερμής από την Παρθένο σε σύνοδο με Ουρανό, σε τετράγωνο με Κρόνο και σε αντίθεση με Σελήνη.
Η Chanel γνώριζε όλες τις αρνητικές συνέπειες των κινήσεών της, αλλά πιο πολύ γνώριζε την ανάγκη κατάστρωσης ενός σχεδίου για να πετύχει στις επιδιώξεις της.
Ακόμα και αν ακροβατούσε συχνά ανάμεσα σε λογική και ευαισθησία (Σελήνη αντίθεση Ερμής), κατάφερνε να διατηρεί την ακεραιότητά της με την αυστηρή στάση της (Ερμή τετράγωνο Κρόνο) και τον εντυπωσιακά αιχμηρό της λόγο (Ερμής σύνοδο Ουρανό).
Ο Άρης σε αντίθεση με τον Ωροσκόπο της ήταν σίγουρα ο πρωταγωνιστής σε μια προσωπικότητα που δεν χαριζόταν σε κανέναν. 
Το τετράγωνο του Άρη με τον Ουρανό, έφερνε τα συχνά της ξεσπάσματα που γρήγορα εγκατέλειπε για να συνεχίσει δυναμικά, συνεχίζοντας με σύμμαχο τα εξάγωνα Δία – Ποσειδώνα και Δία – Ουρανού που την απογείωσαν επαγγελματικά με αστραπιαίους ρυθμούς, αν λάβουμε υπ όψιν πως ο Δίας κυβερνά τον ωροσκόπο της.

Και ο Δίας στον Καρκίνο στον 7ο οίκο ήταν το άλλο της μισό, αυτό που αποζητούσε τις πιο «βολικές» λύσεις, σαν αυτές που την έφεραν σήμερα κατηγορούμενη για κατασκοπεία. Όσον αφορά την προσωπική της ζωή μπορεί να μην της χάρισε έναν πετυχημένο γάμο, δεν της στέρησε όμως τις ευκαιρίες ειδικά σε επίπεδο συνεργασιών και πρακτικά ήταν το διαβατήριο για την είσοδο της στους υψηλότερους κοινωνικούς κύκλους.


Από την άλλη πλευρά μια γυναίκα με τετράγωνο Ήλιου-Ποσειδώνα έχει την τάση να επιλέγει ακατάλληλους ή απατηλούς συντρόφους-συνεργάτες και η Σανέλ φαίνεται πως δεν απέφυγε αυτόν τον σκόπελο στην προσωπική της ζωή.
Αντίθετα, δικαιώθηκε κάθε φορά που έριξε το καλλιτεχνικό «ειδικό βάρος» του πλανήτη στη δουλειά της.
Επιπλέον, η ευχαρίστηση που αντλούσε με το τετράγωνο Αφροδίτης - Ποσειδώνα από την κατασκευή των δημιουργημάτων της, μεταλλάσσονταν σε ουτοπία στις σχέσεις της, πεπεισμένη πως το κατά κόσμο «αληθινό» γι αυτήν δεν υπάρχει.

Το τετράγωνο Ήλιου – Πλούτωνα σε συνδυασμό με το τετράγωνο Σελήνης – Κρόνου, στάθηκαν καθοριστικά για τη ζωή της, που μπορεί να κατέληξε με εντυπωσιακή με δόξα και χρήματα, αλλά ο μόχθος και το προσωπικό της κόστος ήταν αμέτρητα.
Η εσωτερική δύναμή της την οποία αντλούσε από αυτό το ...ολίγον σκοτεινό τετράγωνο, με τον Ήλιο στο Λέοντα να την ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο, ήταν το σήμα κατατεθέν αυτής της γυναίκας, που έβαλε στόχο να γίνει αυθεντία ελέγχοντας και εξουσιάζοντας με τον τρόπο της όλους και όλα.

Ο ρόλος της ως πράκτορας των Ναζί, θα μπορούσε να αιτιολογηθεί από αυτό το τετράγωνο σε συνάρτηση με το υπόλοιπο ωροσκόπιο.
Η Chanel διέθετε τεράστιο προσωπικό μαγνητισμό μέσα στις σκοτεινές πλευρές της ζωής της. Η τάση της να σαμποτάρει οτιδήποτε και οποιονδήποτε την απομάκρυνε από τον εξουσιαστικό της ρόλο, μπορούσε να την οδηγήσει αβίαστα σε ενέργειες, που θα απέτρεπαν τον κίνδυνο του θριάμβου της.
Η μοναχικότητα και η επιφυλακτικότητα που την χαρακτήριζαν (Σελήνη τετράγωνο Κρόνο) στάθηκαν συγχρόνως ασπίδα στις ατυχίες και τα εμπόδια που δεν ήταν και λίγα.

Η Σελήνη συγκυβερνά τον 7ο οίκο της και το τετράγωνο του Κρόνου από τον 5ο οίκο, διατηρούσε το φόβο μιας δέσμευσης με έναν άνδρα ή ένα παιδί.
Στο εξάγωνο του Ήλιου με τον Άρη των Διδύμων αλλά και στον Ωροσκόπο της στον Τοξότη, οφείλει την ενεργητικότητά της και την αγάπη για την ιππασία, ενώ η απίστευτη κατασκευαστική της ευφυΐα, ενισχύθηκε από την Δήμητρα στον 6ο οίκο και επίσης στους Διδύμους, σε τ-τετράγωνο με τον Ερμή και την Σελήνη.

Μια γυναίκα που κατάφερε να μεταλλάξει το ψυχολογικό της χάος σε υπόγεια αριστοκρατική δύναμη, αποτυπώνοντάς την πάνω σε ένα διαχρονικό ταγιέρ.


Η πιο δύσκολη περίοδος της ζωής της ήταν αμέσως μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν -και τότε- κατηγορήθηκε για συνεργασία με τον εχθρό. Οι γνωριμίες με τη Βασιλική οικογένεια της Μ Βρετανίας την έσωσαν από τα χειρότερα...

Είχε ήδη σταματήσει τις δραστηριότητες της από το 1939, θεωρώντας ότι «δεν ήταν καιρός για μόδα» και χρειάστηκαν ακόμη αρκετά χρόνια μέχρι να επανέλθει στην ενεργό δράση-σχεδόν όσο κράτησε και η παραμονή του Πλούτωνα στον Λέοντα. 
Από το 1945 ως το 1954 ζούσε εξόριστη στην Ελβετία, περιμένοντας ίσως ένα «σήμα» από τους ουρανούς. Και οι διελεύσεις του Πλούτωνα από τον Ήλιο της και του Ουρανού από το Δία της έδωσαν το έναυσμα για ένα θριαμβευτικό come back-κυρίως στην Αγγλία και τις ΗΠΑ, όπου ανέλαβε ...εργολαβικά το styling των μεγάλων σταρ της εποχής.

Κατερίνα Σαλωνίκη
Για το astrology.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου